employer branding
Waarom employer branding bij WeConnect?
- Een sterk werkgeversmerk zorgt voor verbinding
- Onderscheidend vermogen als werkgever
- Ken je werkgeversmerk en laat deze zien
- Creeër naamsbekendheid voor je werkgeversmerk
- Het zorgt voor meer betrokken van medewerkers
Een sterk Employer Brand zorgt ervoor om voorkeurswerkgever te worden van jouw gewenste doelgroep. Met een sterk Employer Brand kun je personeel aantrekken, werven én behouden!
Dit is wat we doen
Employer branding
Wij helpen je bij het neerzetten van een sterk werkgeversmerk! Dit is de leidraad om je huidige medewerkers te binden, maar ook om nieuw talent aan te trekken. De basis van Employer bestaat uit de positionering van je werkgeversmerk. Employer Branding heeft als doel om voorkeurswerkgever te worden van jouw gewenste doelgroep.
In 6 stappen kunnen we samen een Employer Brand Book opstellen met als einddoel je personeel aan te trekken, te werven én te behouden. Zo bepalen we je onderscheidend vermogen als werkgever en denken we samen na over push en pull factoren. De vervolgstap is om met een strategisch mediaplan, toegespitst op jouw doelgroep, te zorgen voor maximale zichtbaarheid. Door onze effectieve werkwijze is jouw merk daarna top of mind bij (latente) kandidaten.
Employer brand workshop
Ons startpunt is om jou en het werkgeversmerk beter te leren kennen. Om succes te hebben met onze campagnes is een krachtig Employer Brand een musthave! Het laat namelijk zien hoe je als werkgever bent en welke voordelen het biedt om juist hier te werken.
In een workshop gaan we hands-on met elkaar aan de slag om alles te weten te komen en samen te ontdekken hoe jouw werkgeversmerk eruit ziet. We kijken naar doelgroep, push- en pull factoren, identiteit, ambitie, concurrentie en imago. Uiteindelijk kunnen wij een Employer Value Proposition bepalen waarmee we aan de slag gaan in onze campagnes.
Employer brand campagne
Als het Employer brand staat, kunnen we aan de slag om dit te laden bij je doelgroep. Zichtbaarheid van het werkgeversmerk is hier het allerbelangrijkste! Samen met een recruitment specialist gaan we een full funnel strategie bepalen waarmee we elke potentiële kandidaat in de journey begeleiden. Dit verwerken we in een strategisch adviesplan waarin staat welke kanalen we gaan inzetten en hoe de content eruit komt te zien. Samen gaan we aan de slag met een creatief concept waarin de Employee Value Proposition en je pull factoren duidelijk terugkomen.
Benieuwd naar een bijbehorende case?
Evidence
We willen graag cases en kennis delen met je. Bijvoorbeeld om te laten zien dat we met onze Evidence based aanpak de digitale marketing van onze klanten naar het allerhoogste niveau kunnen tillen. Food for thought.