data & automation
Waarom data & automation bij WeConnect?
- Personalisatie verhoogt de conversie
- Kandidaten begeleiden door de Candidate Journey
- Sollicitatiegesprek wordt gemakkelijker of vervangen
- Maak van terugkerende bezoekers sollicitanten
- Minder advertising waste en hogere kwaliteit
Door de slimme inzet van data en tooling optimaliseren we onze campagnes en tillen we het resultaat naar het allerhoogste niveau. Wanneer een kandidaat actief is op de website, en dus interesse heeft, bieden wij verschillende tools aan om deze zo snel mogelijk te laten converteren.
Dit is wat we doen
Conversational recruitment met Chatbot
Door middel van een conversational chatbot kunnen we het sollicitatieproces gemakkelijker en een stuk leuker maken! Een chatbot is een perfecte manier om vragen te beantwoorden die een potentiële kandidaat nog heeft (bijvoorbeeld een salarisindicatie) of om meer te vertellen over de werkgever. Doordat de chatbot volledig kan worden aangepast naar de tone of voice van jouw werkgeversmerk kunnen we een waardevol gesprek voeren.
Daarnaast kunnen we het sollicitatiegesprek makkelijker maken. Dit doen we door een vraaggestuurd gesprek waarmee het sollicitatieproces kan worden afgerond. Geen uitgebreide formulieren, CV’s uploaden of motivatiebrieven, maar snel je sollicitatie insturen en de rest volgt later.
Website personalisatie
Door slimme tooling personaliseren wij je ‘werken bij’ website. Om latent werkzoekenden een optimale journey te bieden, is die laatste stap heel belangrijk. In deze fase tonen we gepersonaliseerde pagina’s per type bezoeker om de conversieratio te verhogen. Aan de hand van het gedrag van de websitebezoeker worden online aanbevelingen getoond voor vacatures of om het sollicitatieproces af te ronden. Hiermee helpen wij de websitebezoeker bij het maken van de juiste stappen en kunnen we meer conversies realiseren.
Enkele voorbeelden van onze website personalisatie campagnes zijn onder andere: pop-ups met ‘Maak je sollicitatie af’, aanbevelingen op de bedankpagina, recent bekeken vacatures, het ondervangen van uitstappagina’s en de inzet van Cialdini triggers.
Deze campagnes zorgen voor een uplift van gemiddeld 15% in conversieratio. Bezoekers vinden namelijk gemakkelijker de juiste vacature voor hen.
We analyseren waar voor jouw merk de meeste kansen liggen en luisteren naar jouw behoeftes. Hierop passen we campagnes en content toe die relevant zijn om de conversieratio én websitebeleving te vergroten.
E-mailmarketing
We willen bezoekers helpen om de juiste vacature te vinden. Door de inzet van job-alerts kunnen we bezoekers terugkrijgen op de website. Ook adviseren we om de AI van onze SmartWeb tooling in te zetten. Zo kunnen we je helpen om deze vacatures aan te vullen met suggesties en aanbevelingen die dynamisch worden getoond op basis van het profiel van de ontvanger. Hierdoor verhoog je de effectiviteit van je job alerts.
Bovendien vang je een e-mailadres af waarmee je een profiel zal gaan opbouwen (mits je hiervoor uiteraard toestemming hebt gevraagd). Dit geeft je weer meer inzicht over het verkeer op de website waarmee je deze bezoekers een nog persoonlijkere ervaring geeft. Zo vinden ze gemakkelijker de geschikte vacatures en zullen we inspelen op hun eerdere sessies om de candidate journey zo gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Hoe minder frictie, hoe meer sollicitaties.
Benieuwd naar een bijbehorende case?
Evidence
We willen graag cases en kennis delen met je. Bijvoorbeeld om te laten zien dat we met onze Evidence based aanpak de digitale marketing van onze klanten naar het allerhoogste niveau kunnen tillen. Food for thought.