social advertising
Waarom social advertising?
- Specifieke targeting mogelijkheden
- Kostenefficiënt
- Full funnel advertising
- Resultaten real time inzien
- Evidence based werkwijze
Gemiddeld besteden we bijna 2 uur per dag aan social media. Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok, LinkedIn en Snapchat vormen daarom een onmisbaar onderdeel in jouw marketingstrategie.
Dit is wat we doen
Welke platformen?
Binnen social media advertising is het belangrijk om het juiste platform te kiezen waar jouw doelgroep aanwezig is. Elk platform vraagt hierbij om zijn eigen aanpak en strategie. Zo kan het voor Meta goed werken om een televisiecampagne in een korte versie door te vertalen, maar is dit voor TikTok een echte no-go. Door onze ervaring met TikTok, Facebook en Instagram (Meta), Pinterest, Snapchat en LinkedIn kunnen wij jou goed adviseren welk kanaal het beste resultaat voor jouw doelstelling oplevert.
Wil je enkel reviews verzamelen en consumenten het product laten proberen? Dan is het Testpanel zonder de cashback module een goed idee. Consumenten melden zich aan, ontvangen het product en laten een review achter. Simpel as that!
Full funnel advertising
Op basis van een analyse stellen we een strategie op en doen we een voorstel om de doelstellingen van jouw merk te realiseren. Denk hiervoor aan effectieve awareness campagnes, waarmee we een groot bereik kunnen realiseren, frequentie opbouwen en daarmee de. Of campagnes waarbij we sturen op het genereren van traffic naar een landingspagina of conversie in de webshop.
We zetten campagnes op door middel van onze full funnel aanpak. Hierbij brengen we de gehele customer journey in kaart en tonen we advertenties op verschillende touchpoints in deze reis. Door middel van slimme retargeting en het gebruik van de algoritmes van social media, zijn we in staat om de mental availability vergroten van een merk te vergroten, realiseren we downloads whitepapers of aanmeldingen voor e-mailflows en maken we van potentiële klanten leads.
Testen en optimaliseren
Met onze Evidence Based marketing aanpak zijn we continu op zoek naar de beste manier om jouw doelstelling te realiseren. We sturen op het beoogde resultaat en het verzamelde bewijs analyseren we en nemen we mee in een volgende campagne. We werken met benchmarks op categorieniveau (o.a. FMCG en e-commerce) waar we het behaalde resultaat van jouw campagne kunnen benchmarken met de markt. Bij iedere social advertising campagne die we voor jou draaien zijn we continu op zoek naar verbetering, of het nu gaat om doelgroep of creative.
Slim inzetten van data
Benieuwd naar een bijbehorende case?
Evidence
We willen graag cases en kennis delen met je. Bijvoorbeeld om te laten zien dat we met onze Evidence Based aanpak de digitale marketing van onze klanten naar het allerhoogste niveau kunnen tillen. Food for thought.