influencer marketing

Waarom influencer marketing bij WeConnect?

Influencer marketing is een snelgroeiende markt en tegenwoordig een onmisbaar onderdeel van je online marketing strategie. Een unieke kans om jouw doelgroep via social influencers te bereiken. ​

Dit bieden we

Het effect van influencer marketing op jouw merk ​

Door het inzetten van de juiste influencers of content creators voor jouw merk bereik je met creatieve content precies de doelgroep die voor jouw merk interessant is. 

Niet alleen het bereik van een influencer is interessant, maar ook de mate waarin ze verbonden zijn met hun volgers en de invloed die zij hierdoor kunnen uitoefenen binnen hun community. Een influencer wordt als voorbeeld of zelfs vriend(in) beschouwd, waardoor volgers veel meer openstaan voor tips en adviezen over producten, merken of diensten dan het geval is bij ‘platte’ advertising en reclames. Influencers brengen jouw merk tot leven en gaan met hun volgers hierover het gesprek aan. 

Naast het bereik en de hogere mate van authenticiteit van een influencer is creatieve content creatie een groot voordeel van influencer marketing. Fotografen en bloggers weten wat jouw doelgroep interessant vindt, gaan aan de slag met jouw merk en creëren een heleboel branded content die opnieuw gebruikt kan worden voor social feeds of advertising!

Aanpak campagne​

Per campagne stellen we met jouw strategie en doelen in het achterhoofd een plan op. We gaan op zoek naar influencers die binnen jouw doelgroep een mooi bereik hebben. Of naar een creator die binnen de bepaalde doelgroep de juiste content kan verzorgen. We zorgen voor een creatieve briefing en onderhouden direct contact met de influencers gedurende de campagne. Wij zijn op de hoogte van de KPI’s en de laatste trends rondom influencer marketing en maken begrijpelijke rapportages met de behaalde resultaten, die we met je delen.

Voordelen influencer marketing bij WeConnect

Dankzij een samenwerking met ons in plaats van een influencer bureau voorkom je hoge administratiekosten en haal je een hoop kennis in huis. Naast specialisten op het gebied van influencer marketing hebben we ook veel kennis in huis van online advertising, branded content en merkstrategie. Zo weten wij precies welke influencers er wel (en welke niet) aansluiten bij jouw merk, welke kanalen we moeten inzetten en wat voor creatives het beste werken. 


Content creators

Naast influencers werken we ook samen met content creators. We hebben onze eigen poule aan content creators. Creators zijn personen die content maken voor bepaalde kanalen van branches of niches waar ze een passie voor hebben en dus expert in zijn. Hierbij kunnen we overwegen om wel/niet ook de community van de creator in te zetten voor extra bereik (influencer marketing). Op basis van jouw input kijken wij naar een passende match tussen onze poule aan creators en jouw merk. De content is professioneel en van hoge kwaliteit. 

 

Wanneer kies je voor een influencer of voor een content creator?

Influencers zet je voornamelijk in als je directe doel is om brand awareness te realiseren binnen de community van de influencer. Content creators gebruik je voornamelijk voor hun creatieve en kwalitatieve manier van content maken voor je merk. The bottom line is dat influencers streven naar het profileren van hun personal brand en content creators vooral creatieve, aansprekende content willen maken. 

Kennis en ervaring

We hebben vele influencer campagnes gedraaid voor uiteenlopende merken. Voor Trendhopper hebben we samengewerkt met 10 influencers op Instagram. De engagement rate van de influencers was vier keer zo hoog in vergelijking met de organische content van Trendhopper zelf. 

 

Daarnaast hebben we bijvoorbeeld een influencer campagne op TikTok gedaan voor Confiserie Napoleon. De engagement rate van de content creators was in de samenwerking met Napoleon 65,8% hoger dan de eigen creatives.

 

Zie jij een samenwerking met social influencers voor jouw merk wel zitten? Neem dan contact met ons op en we gaan aan de slag met een voorstel!

Benieuwd naar een bijbehorende case?

Evidence

We willen graag cases en kennis delen met je. Bijvoorbeeld om te laten zien dat we met onze Evidence based aanpak de digitale marketing van onze klanten naar het allerhoogste niveau kunnen tillen. Food for thought.