activaties
Waarom een activatie campagne?
- Full funnel marketing: van awareness naar activeren
- Productbekendheid en trial
- Opbouwen first-party database
- 50% tot 60% schrijft zich in voor de nieuwsbrief
- Waardevolle interactie of productreviews
Nadat je een consument hebt bereikt wil je ze activeren. Je wilt dat er interactie komt met het merk en dat er een waardevolle relatie wordt opgebouwd. Met een activatie campagne maak je impact en zet je consumenten aan tot interactie met je merk.
Dit bieden we
Testpanel met cashback
Heb je net een nieuw product op de markt gebracht of wil je de rotatie van een bestaand product verhogen? Een activatiecampagne zoals Testpanel met cashback is een goede manier voor het opbouwen van productbekendheid en het realiseren van trial. Doordat consumenten aangezet worden tot interactie met je merk, maak je veel impact.
Wil je enkel reviews verzamelen en consumenten het product laten proberen? Dan is het Testpanel zonder de cashback module een goed idee. Consumenten melden zich aan, ontvangen het product en laten een review achter. Simpel as that!
Winactie
Een leuke interactie met je merk creëer je door een winactie. Door de winactie ontstaat er een vorm van wederkerigheid waarin het merk iets geeft en van de consument vaak iets waardevols terug krijgt, van een interactiemoment, aankoop tot het delen van data.
Data verzamelen
en slim inzetten
Bij de activatie campagnes wordt er waardevolle data verzameld waarmee we in ons dataplatform EffectiveProfiles 360 klantprofielen kunnen maken. Deze data zetten we in om met toekomstige campagnes de juiste doelgroep te retargeten. Daarnaast maken we ook lookalikes van deze relevante groep voor brede targeting in een awareness fase. De data van de reviews gebruiken we om sterke social proof content mee te maken voor social of in een nieuwsbrief.
Benieuwd wat een activatie campagne voor jouw merk kan betekenen?
Neem dan contact met ons op en we werken een voorstel voor je uit!
Benieuwd naar een bijbehorende case?
Evidence
We willen graag cases en kennis delen met je. Bijvoorbeeld om te laten zien dat we met onze Evidence based aanpak de digitale marketing van onze klanten naar het allerhoogste niveau kunnen tillen. Food for thought.