marketing automation

Waarom marketing automation?

De juiste mail op het juiste moment naar de juiste persoon. Dat is de kracht van automation. Verstuur jouw ontvangers e-mails die speciaal voor hen interessant zijn. Creëer een persoonlijke ervaring voor elke ontvanger in slechts een paar stappen, terwijl je minder handmatig werk doet en je conversies stijgen.

Dit is wat we doen

Doel e-mail automation

Wat is het uiteindelijke doel van e-mail automation? Met minder benodigde tijd, meer omzet en een hogere conversie. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 77% van gebruikers van e-mail automation een toename in conversies ziet. Daarnaast zorgt e-mail automation voor een ROI van maar liefst 5,44. E-mail automation is dus een must-have als je meer uit je e-mailmarketing wilt halen zonder veel extra tijd te investeren.

Wil je enkel reviews verzamelen en consumenten het product laten proberen? Dan is het Testpanel zonder de cashback module een goed idee. Consumenten melden zich aan, ontvangen het product en laten een review achter. Simpel as that!

Persoonlijke ervaring voor iedereen

Stuur precies wat jouw ontvangers willen zien. Segmentatie is de sleutel tot succes in e-mail marketing, ook binnen e-mail automation. Op basis van gedrag kun je gepersonaliseerde e-mails sturen. Een klant verjaardag vier je anders met iemand die eenmalig een jaar geleden heeft gekocht dan een klant die het hele jaar door is blijven kopen. Door middel van dynamische content stuur je relevante content naar specifieke ontvangers. Denk hierbij aan relevante producten, artikelen of vacatures. Hierdoor krijgt elke ontvanger de juiste content te zien. Wij helpen je graag met het personaliseren van elke klantreis door middel van automation.

Minder handmatig werk

Zeg gedag tegen handmatig werk! Laat automation het werk voor je doen. Door verschillende flows in te stellen met triggers worden de mails automatisch verstuurd zonder dat je er naar om hoeft te kijken. Hierdoor ontvangen je klanten alle relevante informatie op het juiste moment, terwijl jij tijd overhoudt. 

Evidence based werken

Werk Evidence based. Door de A/B testfunctie in de automation kun je verschillende mails tegenover elkaar zetten om te kijken welke mail het beste presteert. Je kunt in de automation eenvoudig een test opzetten en zien welke mail zorgt voor meer opens, kliks en conversies. Hierdoor kun je effectief je mailflows optimaliseren om het maximale uit jouw e-mailmarketing te halen. 

Verlaten winkelwagen

Engagement

Aankoopverjaardag

Verjaardagsmail

Service na aankoop

Review

Mogelijkheden e-mail automation

Automation heeft eindeloze potentie. Er zijn talloze mailflows die je kunt gebruiken. Denk aan een mail voor een verlaten winkelwagen, een vraag om een review of het wensen van een fijne verjaardag voor jouw ontvangers. Er zijn oneindig veel mogelijkheden om de omzet te verhogen, je relatie met de klant te verbeteren en feedback te ontvangen. We denken graag mee vanuit jouw doelstellingen over passende automation flows voor jouw merk. Zo adviseren we je op het gebied van de hoeveelheid mails, de periode tussen het versturen van de e-mails en het optimaliseren ervan.

Meer automation opties ontdekken? Klik hier.

Benieuwd naar een bijbehorende case?

Evidence

We willen graag cases en kennis delen met je. Bijvoorbeeld om te laten zien dat we met onze Evidence based aanpak de digitale marketing van onze klanten naar het allerhoogste niveau kunnen tillen. Food for thought.