medewerkers-tevredenheids
onderzoek

Waarom een medewerkerstevredenheids- onderzoek bij WeConnect?

Het is belangrijk dat medewerkers tevreden zijn over de baan die zij uitoefenen bij jou als werkgever. Om dit te meten, bieden wij een onderzoek aan om erachter te komen wat het gevoel is van je medewerkers.

Dit is wat we doen

Het belang van tevreden medewerkers

Weet jij al hoe tevreden je medewerkers zijn? Voelen zij zich verbonden met jou als werkgever en zijn ze misschien wel bereid om een extra stap te zetten? Tevreden medewerkers zijn hét boegbeeld van jouw organisatie. Hun mening is extra belangrijk, want tevreden medewerkers maken jou een aantrekkelijke werkgever. Zo kunnen huidige medewerkers content maken over de voordelen van het werk, maar ook hun vrienden of anderen aandragen. Een echte win-win situatie. 

Betrokken, loyale en enthousiaste medewerkers willen groeien én zullen de organisatie laten groeien. Hierdoor is het van belang om regelmatig de medewerkerstevredenheid te meten. 

Zo focussen we niet alleen op werving, maar ook op retentie en referral.

Onderzoek en inzichten

Een medewerkerstevredenheidsonderzoek wordt uitgevoerd om de tevredenheid en betrokkenheid van de medewerkers te meten. Zo krijg je inzicht in de gevoelens van medewerkers en hun mening over bijvoorbeeld arbeidsvoorwaarden of werkomstandigheden.

Aan de hand van deze feedback worden er sterke en zwakke punten geformuleerd. Deze kunnen dan doorgevoerd worden in bijvoorbeeld vacatureteksten of verbeterd worden. Belangrijk is dat de feedback vanuit de medewerkers past binnen het Employer Brand en ook overeenkomt met de EVP’s die je als werkgever naar buiten toe wilt dragen. 

LiveResearch

Medewerkerstevredenheidsonderzoeken doen we via ons onderzoeksplatform LiveResearch. Onze onderzoekers ondersteunen je bij het hele proces. Van het inrichten van het dashboard inclusief benchmarks, tot aan het opstellen van de juiste vragenlijsten en een realtime dashboard met resultaten. We analyseren de resultaten van het onderzoek en presenteren dit aan jou in een rapportage.

Benieuwd naar een bijbehorende case?

Evidence

We willen graag cases en kennis delen met je. Bijvoorbeeld om te laten zien dat we met onze Evidence based aanpak de digitale marketing van onze klanten naar het allerhoogste niveau kunnen tillen. Food for thought.