wervings-campagnes

Waarom een wervingscampagne bij WeConnect?

In de huidige schaarse markt is het lastig om doelgroepen via de juiste kanalen te bereiken. Met (full funnel) campagnes kunnen wij je helpen om de meest geschikte kandidaten te vinden tegen de meest voordelige kosten. Hiervoor zetten we verschillende online én offline media in.

Dit is wat we doen

Werkwijze

Om de meest geschikte kandidaten te werven voor de juiste vacatures werken wij met een upper- en bottom funnel strategie gecombineerd met gefaseerde content. Door een goede verdeling tussen upper- en bottom funnel kanalen kunnen we uiteindelijk de CPA (Cost Per Applicant) en CPH (Cost Per Hire) verlagen. 

Wat maakt onze samenwerking uniek? 

  • Als eerste toegang tot nieuwe advertising platformen
  • Directe samenwerking met vaste recruitment specialist 
  • Door full funnel strategie, laagste kosten 
  • Performance optimalisatie door Evidence based werkwijze
  • Altijd doorgemeten tot CPA of CPH 
  • Technische ondersteuning bij instellen metingen

Full funnel campagne

Bij een full funnel strategie wordt de gehele candidate journey doorlopen. Van het eerste touchpoint in de awareness fase, naar interesse en vervolgens een sollicitatie en succesvolle aanname. 

 

Vervolgens maken we, op basis van je doelgroep, een kanalenmix. Hierin maken we keuzes uit broad reach kanalen voor impressies en conversiekanalen met de focus op een lage CPA. Enkele voorbeelden van effectieve kanalen zijn Meta, Google, LinkedIn, TikTok en Indeed.

 

Samen gaan we aan de slag met een creatief concept waarin de Employee Value Proposition en je pull factoren duidelijk terugkomen. We denken ook na over gefaseerde content, zodat de gehele candidate journey terugkomt in de content.

Directe wervingscampagne

Wij helpen je graag met het opzetten van een effectieve wervingscampagne! We beginnen altijd met advies over de strategie en welke best converterende kanalen passen bij je doelgroep. We kunnen al het werk uit handen nemen: het opzetten, monitoren en evalueren van de campagne, en contentcreatie. Via realtime dashboarding houden we je op de hoogte van de resultaten en de behaalde doelstellingen. 

 

Doordat we altijd doormeten tot CPA (Cost Per Applicant) of CPH (Cost Per Hire) kunnen we werven tegen de laagste kosten. Zelfs met een klein budget kunnen we je helpen om sollicitanten te werven voor jouw openstaande vacature(s)!

Benieuwd naar een bijbehorende case?

Evidence

We willen graag cases en kennis delen met je. Bijvoorbeeld om te laten zien dat we met onze Evidence based aanpak de digitale marketing van onze klanten naar het allerhoogste niveau kunnen tillen. Food for thought.